Een eetstoornis is complex en kan zich ontwikkelen tot een weerbarstige ziekte. Wachtlijsten groeien en in de tussentijd ontwikkelt de eetstoornis zich verder. De meeste kinderen en jongeren met een eetstoornis herstellen bij tijdige herkenning en goede zorg. Vroegtijdige herkenning en behandeling leidt tot minder lijden en minder maatschappelijke kosten.
K-EETi is een telefonische advieslijn voor zorgprofessionals. Via K-EETi kunnen huisartsen, praktijkondersteuners en andere professionals werkzaam in de GGZ en jeugdzorg contact leggen met specialisten op het gebied van eetstoornissenzorg. De adviesgevers kunnen inhoudelijk meedenken over casussen, medisch- of psychiatrisch-inhoudelijke vragen beantwoorden en advies geven over mogelijke behandeling. Zo versterken zij hun collega-zorgprofessionals, stimuleren ze tijdige signalering van symptomen en wordt een vroegtijdige en effectieve behandeling vergemakkelijkt.
In mei 2021 ging K-EETi live en sindsdien is K-EETi uitgegroeid tot een advieslijn die dagelijks gebeld wordt. Zorgprofessionals willen graag sparren over de behandeling van een kind of jongere met een eetstoornis en geven aan dat het advies hen echt verder helpt.